Frissan

Ja! Igår var jag till frissan igen, mina slingor hade vuxit ut så långt.
Hon fick lite fria händer och jag blev jätteblond och väldigt nöjd, klippte bara litegrann.

När min kompis såg mig brister hon ut i ett jätte skratt, det kom verkligen från hjärtat.
Hon påstod att jag såg ut som Ronja Rövardotter, visst frissan fluffade upp håret rätt bra.
När jag sa att jag inte ville följa med på promenad försökte hon säga att det såg jättefint ut, att hon bara vart så överaskad för jag brukar ha blankt och rakt hår.

Jag lät henne våndas en stund innan jag skämtade tillbaka.image5

Det är tur att jag vet att hon inte menar något illa, hon och jag kan skämta brutalt utan att nån av oss tar det fel.
Jag är så glad att vi hittade tillbaka till varandra och att luften är rensad.
Utan henne var det aptråkigt.


image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0