Valborgsfirande!

Jaha nu börjar helvetet igen!
MEN jag tror att dessa namninsamlingar och protestlistor har gett resultat.
Jag har inte sett en enda reklam grej om att dom säljer smällare och raketer, är det så att dom har kommit på att dom enbart ska sälja den dan det gäller?
Jag tror att vi djurägare skulle bli otroligt lättade om det är så att man bara kan köpa skiten samma dag som det ska skjutas och inte flera veckor innan.
Som det har varit fram till nu har det tjutit och smällts i en och en halv vecka innan och lika länge efter högtiden.

Jag hoppas och håller alla tassar och tummar  för att det blir strängare regler och att det blir lite ordning så djuren slipper lida.

Det är ju inte bara hundar och katter som drabbas, även hästar och annan boskap skräms ju halvt ihjäl.
Tänk på skogens alla djur som blir vettskrämd och som inte förstår vad som händer.
Snacka om hycklare, vi får inte ha hunden lös från April till slutet på Augusti, eller ha hunden under ordentlig uppsikt så dom inte jagar vilt som har fått bäbisar.
MEN är det inte lika illa att skrämma ihjäl de nyfödda bäbisarna i skogen?

Tänk på det ni som skjuter och lever rövare med raketer och skäller på oss hundägare som har hunden lös i skogen. Hunden är lydig och jagar inte andra djur, vi förstör inte eller stör, det gör däremot ni!

image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0