Klantiga veterinärer

Jag är verkligen allergisk mot sommarjobbare, jag är ledsen men jag kan inte med dom.
Spelar ingen roll vart man går så är det nån liiten tanig tjej som inte kan nånting och bara ser jättestressad och förvirrad ut.
Nu har det spridit sig till veterinärerna, nu har dom sommar-veterinärer som hoppar in i semestertider.

Jag var till veterinären med hunden ena dan, det blev mamma som följde med, för pappa ville stanna på firman plötsligt och tjäna pengar. Han som ränner stan runt annars och skiter i allt, när det gällde hunden då  plötsligt vill han vara kvar på firman.
Hunden blir stressad och gnäller och piper och flåsar, vad gör veterinären?
Jo hon sätter igång och jollrar och daltar med honom. 

Då blir ju hunden ännu mer pipig och stressad, jag och mamma håller oss lugna och daltar inte med honom.

Veterinären har lite problem, för hunden hoppar groda på bordet när hon ska undersöka rumpen på honom och håller på att ge upp.
Hon får dessutom gå och konsulterar en annan veterinär för att höra hur hon ska göra med slutresultatet.

Sen när hunden hoppar av bordet då veterinären släpper honom och sköterskan går en bit bort, ja då börjar hon jollra och gulla igen.
Hunden springer omkring och gnäller och vill ut, och hon sätter igång och låter "lilla bubben" och " huur ääär det lillbubbeeen?"

Sen har hon mage att säga att han är lite gnällig och pipig. Han brukar inte alls vara lika hysterisk när Trond tar hand om honom, den veterinären borde få pris för sin kompetens. Bästa veterinären jag någonsin stött på, han är lugn och metodisk, utan dalt, gör saker i lugn och ro och får hunden att slappna av.

Kan ju säga att det var sista gången jag gick med på att komma till nån sommarjobbare.
Klåpare som daltar och jollrar och sen gnäller över hur besvärlig hunden är.

*skakar på huvudet*

Joo det blev ingen meducin till hunden så den 24 Augusti blir det utställning.

*biter på naglarna*

Nu blir det hårdträning i uppställning för hunden.

None

Kommentarer
Postat av: Weronica

Va skoj att ni ska på utställning. Får väl se när jag vågar mej iväg med Pimpen igen. Men jag vill iaf visa honom en gång till innan han ska snittas om de blir så =)

Kramar

2008-08-15 @ 15:32:17
URL: http://weronicalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0