Telefon-elände!!!

Jävla helvetes telefon elände!!!
Plötsligt när jag skulle ringa mamma idag så knäppte telefonen bort samtalet.
Jag provar igen och det står då, nånting om fel och sen är det ingen service på telefonen.

Jag stänger av den och startar om den, knappar in pin-koden, och det står FEL PIN-KOD!!!
Hur fan kan det stå det?

Jag provar en gång till, och det står ett försök kvar.
Jag blir liiite vansinnig.

Testar en gång till och den låser sig.
Den kräver nu PUK-kod.
Jippi, var har jag det lilla plastkortet med puk-koden då?
Vänder upp och ner på kontoret, spottar och fräser så kunderna i hallen hukar sig lite diskret.
Ringer mamma från andra telefonen och fräser åt henne att komma omedelbart så jag får åka hem och kolla efter kortet där.
Men samtidigt vet jag att jag inte tagit hem nåt sånt.

Störtar ut i hallen, river upp skåpet jag har mina jackor och grejer i och vänder upp och ner på en liten plastback med papper och grejer i.
Föser omkring innehållet över hallmattan, fräser att tele2 ska minsann få sina fiskar varma om jag inte hittar mitt kort.
Hittar en liten lapp med puk-nr och en massa nuffror, tar ett djupt andetag och knappar in koden.
Trycker på ok och pustar ut då det står "hello sunshine" som välkomst-meddelande.

Känner mig verkligen på solskenshumör!
Jäligt tur för dom att det gick bra, vad sjutton menar telefonen och tele2 med att stressa mig så där dan innan julafton?


Jaja, God Jul på er då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0