Långa naglar + hund = AAAAAJJJJEEEEEEE!!!!!!!!!

Ja långa naglar och kliande hund är ingen bra kombination!
Hunden har badat för mycket, blivit blöt och inte torkat så snabbt i värmen.
Sen hade matte inte hjärna att torka honom ordentligt i tron att ligga i solen i 26 graders värme skulle göra susen.

 Men det är ju samma sak varje år, spelar egentligen ingen roll hur man gör, fukten är där och det kliar i vilket fall som helst.

Men man blir ju lite nervös att det ska vara något som kräver behandling av veterinär.
Speciellt som man ska ställa ut honom på en inofficiell utställning i och för sig.
Men då får han ju inte ha rävskabb som vi trodde först. Huuu!

Ja till ämnet då, han kliar sig och jag säger åt honom, han surar, jag är envis.
Till slut skiter han i mig och kliar tills han är nöjd. Han kliade nästan sönder "armhålan" vid frambenet, jag fick spunk, gick fram och försökte få tag i bakbenet som kliade fort som fan.
Sticker in handen mellan armhålan och det frenetiskt viftande bakbenet och han sparkar till min tumme, nageln viker sig fint uppåt och bakåt. Vilket resulterar i blod och ett litet vrål från matte.

Tänk att jag aldrig lär mig!
Jag vet att jag inte ska ha långa naglar, men dom var ju inte så förbaskat långa ju.
Det blev till att plåstra om tummen medans hunden försökte gräva ner både tassen och nosen i jackfickan på jakt efter godis. Galna hund, killa matte i sidan så jag skrattar mitt i all smärta.
Jaja han gjorde sitt bästa för att få mig på bättre humör.


Annars är det väl som vanligt, jobbar för mycket och sover för lite.
Har badat med Camilla och vovvarna några gånger under förra veckan.
Mamma följde med ena dan, helt fantastiskt, hon brukar vara så känslig när det gäller att visa sig i baddräkt.
Men vem är inte det? Vi hittade en strandplätt som inte många vet om förmodligen, det var en barnfamilj där bara.
Tur det för hunden är galen när han kommer till vatten. *dunkar huvudet i bordet*

Måste uppdatera sidan oftare.
Ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0