Idioter i motions-spåret!

I går gick jag med mamma och hunden i motions-spåret bakom sjukhuset, som vanligt kan man väl säga.
Det är lugnt och skönt med skogsomgivningen, inga bilar som stör, inga mopeder eller cyklister som sveper förbi.
Jag har hunden lös och han strosar omkring eller småspringer glad i hågen på stigen och brevid i "diket".
Eftersom han är lydig och alltid kommer när jag säger till kan jag ha honom lös, möter vi joggare eller gående kallar jag in honom och sätter fast han. Av respekt för andra människor, de kan ju faktiskt vara hundrädda, tycker jag att hunden ska vara kopplad även om den är snäll och inte bryr sig.

MEN, vi möter en man med en labrador, och mannen går omkring och pratar i telefonen och skiter fullständigt i vad hunden gör, som är lös bland alla joggare och gående.
Jag stannar och förväntr mig att han ska titta upp och kalla in sin hund som står och stirrar på oss.
Två kvinnor som går framför mannen hoppar till när hans hund springer förbi dom lös.
De vänder sig mot mannen när dom ser mig stanna och se villrådig ut, påkallar uppmärksamhet och mannen hajjar till.

Till saken hör att vi mött honom förr, och då kopplade han hunden i all hast och den betedde sig förvirrat, reste ragg, skällde och gnällde. Jag kunde inte avgöra om han var snäll eller aggressiv då.

Nu tittar hunden på husse som säger åt honom att stanna och skuttar mot min hund i ett glatt hopp när husse försöker fånga in honom. Skiter fullständigt i husse alltså.
Min hund morrar åt honom för att visa att han inte är intresserad av att leka med denna okända lösa hund som studsar mot honom och tack och lov gör lekinviter.
Husse försöker än en gång få tag i sin hund som gör en undanmanöver och smiter iväg igen. Min hund gör med en
svepande rörelse och följer hunden med blicken, vill inte ha honom bakom sig utan vänder sig om och ser till så han går iväg. Men han morrar bara lite svagt  som för att säga till.

Jag står helt skakis kvar och håller i min hund som helt otroligt var snäll, med tanke på att han verkligen inte gillar svarta labradorer då han slagits två gånger med grannens labbe. Mannen fortsätter som om inget hänt och pratar i telefonen och skiter än en gång i vart hunden går.
Kvinnorna tycker att det var ett otrevligt beteende från mannen, respektlöst helt enkelt.
Jag är helt förstörd, adrenalinet som flödat gör mig nu helt slut.
Jag blir lika skakis varje gång det kommer en lös hund mot oss på detta sättet, och tackar gudarna för att det gått bra varje gång.

Phuu!!!
Ser jag ärkepuckot med sin hund lös en gång till utan kontroll, så filmar jag honom och hotar med att lämna till polisen, man får inte ha hundar lösa om man inte har dom under extrem lydnad.
Eller så åker han på spö av en tanig tjej på knappa 50 kg.
image14
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0