Blir så full i skratt

Skadeglädjen är stor i mig.
Men det blir så när man har människor som är onaturligt onda i sin närhet.

Pappas sk "flickväns" hund, en collie brukar svassa omkring i ateljén hos oss på dagarna.
Varje människa som vi känner på nåt sätt, sen gammalt eller som vi umgås med ibland säger samma sak om den hunden.
"Hon ser opålitlig ut"
"Jag gillar inte den hunden, vet inte vart jag har henne"

Samma kommentarer från folk som är hos oss en stund och ser henne.
Men konstigt nog är det hon som inte behöver stå instängd när det kommer folk, nää hon är så snäll och söt sååå.
Våran hund som är snäll, han blir instängd.

Jag kan inte låta bli att skratta lite för mig själv, jag gillar inte den hunden och tydligen gör ingen annan det heller som träffar henne en stund. Jag säger inte ens nåt om henne, folk bara helt omedvetet lite tankfullt säger det rakt ut.

Min gogris gillar de flesta, utom dom som är hundrädda, men det är naturligt, man kan inte låta bli att älska mitt lilla troll.


Kommentarer
Postat av: Anni

Hej!

Tack för ditt beröm det värmde :) Måste säga att jag garvat ihjäl mig åt din "kaffe förpacknings blogg" hi,hi skall läsa lite mer i dina bloggar o garva för du skriver ju så förbannat roligt!! Kanske kan få lite inspiration tom, för just nu kan jag inte komma på ngt alls att blogga om:)

Kramar Anni

2008-11-15 @ 12:19:47
URL: http://anniunplugged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0