Elak vedervärdig och dryg

Igår var ingen rolig dag, min pappa flippade ur och gapade att jag satt bara och glodde på internet hela dagarna, jag gjorde tydligen inte nåt vettigt alls i jobbväg enligt honom.
Sen när jag redan ligger ner ringer han och börjar ifrågasätta saker han inte har med att göra.
Jag får inte gå tidigt från jobbet, jag får inte handla på arbetstid, promenera vid fyra halv fem är ok ibland.
Själv åker han gärna omkring med sin fghdöfngälfg.
Han sitter alltid med internet uppe när det inte är kunder där, fotar och sen glor han på internet, jag gör beställningar som tar flera timmar ibland.
När man gör sånt blir man trött i huvudet, ibland kan det var skönt med en paus, vädra hjärnan och ögonen.
Jag sitter ju inte och läser 20 sidiga uppsattser i fler timmar isträck direkt.

När han fick reda på att jag skulle åka och träna hunden efter promenaden tyckte han att var det nödvändigt? Jag gnällde ju över att jag kom hem så sent på kvällarna.
Jag får inte göra saker som inte är jobbrelaterade på dagtid, och nu får jag inte göra saker efter jobbet, jag ska enbart gå hem och sätta mig i soffan och rulla tummarna.
Jag trodde faktiskt att jag var myndig!

Sen frågade han om jag inte kunde ta promenaden så att jag gick hem direkt mitt i den och de andra skulle gå hem efter att ha släppt av mig under vägen.
Jag protesterade över ide´n eftersom jag vägrar släpa väska med kanske mat eller annat tungt i hela promenade på ca 4-5 km.
Då ifrågasätter han varför jag har en jädr väska att släpa på, men har han med det att göra?
Han frågar om Min kompis har det och jag svarar att ja det har hon. Hon har alltid den med sig när hon ska nånstans.
Bara för att hans fligjdfähdäh inte har nåt liv eller gör annat än hasar efter han som ett plåster som inte betalar själv på affären när hon vill ha nåt. DÅ är det väl jävligt lätt att inte ha handväska, hade jag en slav som gjorde allt man ber om skulle jag heller aldrig bära nåt själv eller göra nåt överhuvudtaget.

Men nu är inte jag sån, jag sitter inte på ändan och håvar in pengar utan att göra nåt för att förtjäna dom, jag ställer upp helger och kvällar utan att få nåt för det.
Det enda jag får nu är SKIT SKIT OCH SKIT!

Vad har jag gjort för att förtjäna det?
Jag fattar inte vad jag gör för fel?
Men så har det varit hela mitt liv, inget jag gör duger, hur jag än har gjort finns det alltid nåt att klaga på.

Han har hållt sig lugn nu ett tag, inget gapande eller sura miner, förrän igår, då brann det ordentligt.
Och idag har han varit spydig i sina kommentarer, jag vill bara slå på han en sån fet smäll att han landar i nästa vecka och kanske fattar att han sårar mig djupt.

Det är inte ofta jag gråter, men  igår trodde jag ögonen skulle börja blöda av alla tårar.
Hundarna mådde dåligt när jag tappade kontrollen och satte igång att storgråta på slutet av promenaden, Kiera kräktes, Gabbi gick och hukade sig och Repro blev stressad både över den gråten och den som varade i två timmar oavbrutet när jag kom hem.
Idag är min stackars hund lös i magen.

Tack så jävla mycket pappa för att alla mår dåligt pga av dig!!!





Kommentarer
Postat av: Ella

Fy vilken dag du haft,hoppas att allt är bättre nu!!

2008-11-08 @ 08:17:04
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Det kan jag ju inte precis påstå, det var väl snarare andra grejer som kom fram i fredagens gräl.

Jag känner mig som en värdelös liten skit, 10 år och mobbad och nedslagen i skoskaften.

Och det av sin pappa när man ställer upp jämt, jag är faktiskt vuxen och ingen liten snorunge som inte gör nåt på dagarna.

2008-11-08 @ 16:05:11
Postat av: camilla

Hoppas att han snart tar sitt förnuft till fånga! (men det är väl att hoppa för mkt?) Du förtjänar bättre! Skaffa ett jobb och överge honom så att han förstår vad du är värd!! GO GIRL!!!!!!

2008-11-08 @ 23:29:31
URL: http://www.freewebs.com/garbokiera
Postat av: Anonym

Du vet att du får mer än gärna prata med mig med...

Jag kan personligen relatera till din situation.

2008-11-09 @ 19:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0