Knasiga varelser

Höll ju på att glömma.
Mamma och jag åkte till en verkstad nere vid vattnet mittemot fabriken i går.
Det var svinigt kallt!!!
Och mitt i kylan strålar solen ett svagt sken och försöker värma oss.
Då ser jag detta!



Det tog en stund mitt i allt fotandet, närbilder och muttranden innan jag såg detta.
Och skrek och studsade omkring, rysandes i hela kroppen halvgrinandes för jag ville ha bilder men inte vågade sticka ner handen och fota.



Största och läskigaste spindeln på länge!!!
Den tassade omkring och kände sig fram, medans nyckelpigan fintade den och kom undan.
Jag frös häcken av mig och skulle med största nöje gå i ide, men dessa stollar myste i solen dom som om det vore sommar.

Jag hatar att frysa, totalt avskyr det av hela min kropp, hjärta och själ.
Det gör mig så förbannad, jag blir stel, musklerna protesterar och det känns som om jag aldrig mer kommer bli varm någonsin.
Jag bor på helt fel breddgrad, det är klart konstaterat!
Jag trivs bättre i värme och luftfuktighet.
Till och med Greklands torra värme funkar, men det måste vara jämt.

Kunde jag så skulle jag omedelbart fly detta kalla land och bosätta mig på Hawaii eller i Thailand, någonstans där det är varmt året om.
Min lilla kropp klarar inte kylan, och jag HATAR kläder, jag kan ju för sjutton inte röra mig med fem lager kläder på kroppen.

Nä bojkotta vintern och kylan!
Sommar med riktig värme året om, det är min önskan om jag fick tag på en lampa med en ande i.

*går i ide och kommer fram i Maj igen*

Ses då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0