Höst!!!

Jaha, nu är hösten i full gång, man fryser ändan av sig som vanligt.

Såå hur tror ni vintern blir?
Mycket snö och kallt som fan!
Eller lite snö och en massa is överallt och växlande kyla?

Det är mycket rönnbär här och jädrar i min lilla låda vad svampar det är överallt, men tillbaka till rönnbären.
Om det är mycket bär som tynger ner grenarna så blir det lite snö sa dom förr.
Grenarna orkar bara med en tyngd, så endera nåndra.

Jag gissar på att det blir en skitvinter som vanligt, bara lite snö som snabbt förvandlas till isgator över hela stan.
Man får halka omkring och vara livrädd att mormor ska gå ut utan broddar och halka, visserligen har jag själv broddar när jag går på promenad med hunden och det hjälper inte på blankisen, så det är skitsamma om man har dom.
Jag går omkring och oroar mig för stackars mormor och alla äldre som halkar och gör illa sig pga att dom använder stenbumlingar istället för sand, man halkar ju omkring på det förbannade jävla rullgruset dom vräker ut på ett fåtal ställen.
Det är inte ofta man ser nåt grus överhuvudtaget, men kan dom inte använda lite uppvärmd sand som förr i tiden?
Då halkade man sällan omkring, nu rullar man iväg på grushelvetet, om man hittar nåt, annars är det skridskor som gäller när man måste ta sig ut.

*spottar och fräser av ilska över skitsamhället vi bor i*

Nä tacka vet jag sommar, tänk om den globala uppvärmningen som alla gapar om kunde göra lilla Sverige till ett varmt land året om, utan att sabba Antarktis och isen däromkring.
Istället blir det stormar och eländesväder vi får.

Nä bojkotta vintern och skitvädret säger jag!!!



Kommentarer
Postat av: weronica

Jag hoppas på en vinter med mycket snö, lagom kyla och soligt väder =)

Chansen att de blir så är väl inte allt för stor antar jag.

2008-09-13 @ 22:56:19
URL: http://weronicalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0