Hösten är här, suck!

Jaha, så var den över, sommaren, så kort och kall.
Eller är det bara jag som fryser nu för tiden? Jag tycker sommaren har tappat sin värme och strålande sol.
När jag var liten var det få tillfällen då det regnade och var mulet, nu är det tvärt om.
Värmen och solen tittar fram nån dag här och var, och emellan fryser jag häcken av mig.

Så hösten tågar in med sina färger och löv som singlar till marken och snart är allting dött och grått, otroligt tråkigt och fult. Visst det är vackert i några sekunder, men sen då?

Jag kan bara inte gilla hösten och vintern, det går inte, jag fryser och lider alldeles för mycket.
Mörker dygnet runt, kallt, halt och en evig väntan på värmen och sommaren.

Nu får jag nöja mig med att se grönska och blommor på bild, vad ska hunden göra när han mår illa och behöver gräs då? Dax att köpa kattgräs kanske, ställa en låda på golvet med gräs som jag får odla själv.

Nä hösten är inget för mig, jag är konstig jag vet, men jag är duktig på det.

Jag får väl drömma om blommor och värme, och titta på dom här antar jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0