Dagens asgarv

Japp, hon lyckades igen.
Hon kommer nog bli en lika stor pajas som Kiera lyckades bli.

I morse välte hon ut skurhinken i hallen, 10 liter vatten att skutta runt i, vilken lycka.
Vi har inte skrattat så mycket på länge, hon är så full i bus och tokigheter, vart har hon fått det ifrån?
Jag tycker hennes mamma är så klok och förståndig, visst, glad och sprallig, men såna hyss har jag inte sett.

Hon är en riktig liten skönhet, så otroligt söt.
Uppfödarna har storslagna planer för henne, kul att få ett sånt förtroende att dom låter oss, som har Repro och Kiera med sina pajaskonster runt henne få uppfostra lilltjejen.
Det ska bli utställningar så snart dom släpper in oss, Ella får öva ringdans med henne, hon som kan.
Jag står utanför ringen och tar åt mig äran.


Repro tittar tvivlande på grinden vi satt upp i ateljén, och han hade rätt, hon satte tassarna på den efter två dar och slet ner den med ett jätteryck.
Sen springer hon omkring och biter honom i benen och rycker honom i svansen, skäller ut honom och är rent ut sagt vild.
Han är så otroligt lugn och tar det mesta hon gör, såvida hon inte biter för hårt.
men han knuffar henne i golv och går undan när hon blir för jobbig.

Hon lär sig otroligt fort vad nej och gå och kissa och gå och lägg dig betyder.
Pekar jag på golvet och säger gå och sov eller lägg dig och sov, så tar det inte lång stund förrän hon ligger och "snarkar" sött.

Mattorna i hallen har små underliga fläckar som luktar citron, hmmm, vad kan det vara?


Hon trivs så bra och anpassar sig jättefint, bryr sig inte om kunderna om inte nån gullar med henne då ska det bitas.
Och pappa har hon lindat runt tassen alldeles, han är ju alldeles för pluttinuttig med henne, skämmer bort prinsessan ordentligt.
Tur hon har nån som uppfostrar henne också.


Vi kör två dar var, så vi orkar jobba, och hon funkar alldeles utmärkt med det, hon är ju med oss båda på dagarna så hon känner ju oss.
Lite längre fram får hon vara mer hos mig, lilla prinsessan.

Jag har passat på att ätit god middag när jag kan sitta i lugn och ro.
Fläskfilé och potatiskroketter med bearnaissås.
Supersmaskigt!

Nu ska jag snart slöa framför tv:n och sen blir det finalen på Top Model efter det ett långt varmt bad.

När sjutton ska kylan ge sig?
Jag fryser häcken av mig här.
Och snön den kan väl sugas upp tillbaka i himlen där den kom ifrån, jag blir galen på snöhögarna som skottas hit och dit.
Gångvägarna syns ju knappt, och lilla stigen på ödetomten som var så bekväm, den är full av snömassor efter traktorns bravader. Så nu hoppar man i djupsnö ner för slänten.


Slut på dagens babbel, återgår till tv:n igen.
Ses.


Kommentarer
Postat av: Fia

asg valpar är så jävla söta så att man ska se mellan fingrarna när de hittar på bus

2009-02-11 @ 23:29:09
Postat av: Fia

Plus att dom där barngrindarna lyckas våra hundar välta som ingenting eller så hoppar som över!!!

2009-02-11 @ 23:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0