Dax att njuta...

av sina sista dagar, timmar i frihet.
Det närmar sig med stormsteg.
Dagen med stort D.
Dra ett djupt andetag och inse att livet kommer aldrig att bli sig likt igen.
Ingen mening att se bakåt på de lugna mornar man haft och sörja.
Ta ännu ett djupt andetag och se framåt istället.

Allt du trodde skulle gå i sin sakta lunk kommer förändras drastiskt.
Dubbelt trubbel.
Lugna kvällar i fåtöljen, mumsandes chips framför tv:n i godan ro, glöm!
Hädanefter kommer livet rusa fram i 120 knyck, ingen rast och liten ro.
Detta lilla monster kommer stjäla all min energi och ordna kaos i kaoset.

Vad sjutton har jag gett mig in på?


Men skulle du kunna motstå detta monster?
Erkänn nu!
Hon är oemotståndlig.
Hoppas bara hon sover sött och mycket.


Kommentarer
Postat av: Ella

Det kommer ju att bli hur bra som helst det där.Trots att det blir lite extra passning i från början.De växer ju så fort och blir förståndiga.....

Just nu sover sötörat i alla fall,jättetrött för det har varit folk här i några timmar.

Men passa på och njut nu sista dagarna,men Leona är riktig goklimp också när hon vill.

2009-02-04 @ 20:15:46
Postat av: Jeanette

Sååå söt så =)



Värst är väl iofs inte början utan slyngelåldrarna..hihi.

Små vovvar sover..större..busar.

Visst låter jag klok nu ;-)

2009-02-05 @ 09:00:27
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/
Postat av: Ägarn

De är ju helt suveränt att ha möjlighet att ha hundarna på jobbet.Kan man inte ha smileys här saknar mina tuffa solglasögon.



Ägarn

2009-02-05 @ 09:52:07
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Ja värsta åldern är slyngeltiden, men nu är det ju näringsrik mat som gäller så man orkar lyfta och springa när lillan ska ut var femte minut. :D



Tror att jag kommer dra en djup suck av lättnad när hon äntligen är rumsren, och det ska jag nog få henne så fort som möjligt.



Kanon att dom får vara med oss hela dagarna, se livet på nära håll och inte bara vara hemma i ensamhet halva dan eller hela.

Nu får dom en massa stimulans och upplevelser, men dom har möjlighet till att få vara ifred också.

Blir nog bra det här, bara jag kommit in i det hela valpgalenskapen.

2009-02-05 @ 11:41:55
URL: http://www.freewebs.com/lilltrollet/
Postat av: Fia

Jag kommer att pussa henne sönder och samman när jag kommer ut fniss hon är så söt hjärta

2009-02-05 @ 22:07:40
Postat av: Suzz

Men halladedandedej så sööööööööööööt!

2009-02-06 @ 12:03:03
URL: http://suzzter.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Ja Fia hon är ett litet gostroll redan så det får vi hoppas att hon är när du hittar hit också. :D

2009-02-07 @ 15:37:42
URL: http://www.freewebs.com/lilltrollet/
Postat av: Bumpo

Och jag då? Får intejag se henne när jag hittar upp till dig? fnitter

2009-02-10 @ 18:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0