Dagens slöa jävla ungdom!

Vad är det för fel på dagens ungdom?
Lata och petiga, modemedvetna och stor i käften.
Vill inte göra nåt som kräver lite energi, sitta på stolen och se vacker ut och pillra med sina sms, det är allt dom duger till.

Man ber dom göra nåt och det blir gjort en liten del, sen orkar dom inte.
Det är jobbigt att behöva göra nåt.

Inte fan var vi så när jag var ung!!!
Då jobbade man om nån sa åt en att jobba, man gnällde inte och klagade över naglarna och kläderna.
Då var det nästan en handflata över örat om man inte gjorde som ansvarige sa.

Jag blir galen på alla dessa praktikanter som pappa drar hit, dom är ju ta mig fan  för fin allihopa för att göra något.
Lata jäklar som kommer och går som dom vill, passar inga tider, skiter i om man säger åt dom att komma i tid.
Han får ta hand om dom alldeles själv, jag tänker inte stå här och laga mat till lunch åt nån lat jävla flicksnärta som sitter på ändan och babblar om sitt sexliv och pojkvän och hans ex och hur livet är så jobbigt med skolan.

Been there done that, men inte fan satt jag och gnällde som en bäbis om mitt jobbiga liv och att jag var mobbad inför praktikchefen.  Det tog man med andra, kompisar och liknande.

Hur sjutton tror dom att dom ska få ett jobb när dom går ur skolan, dom har ju inga ansvar för fem öre nu, och om man lägger nåt på dom så springer dom skrikandes därifrån, INGET ANSVAR ÄR DU DUM I HUVUDET. JAG TÄNKER INTE GÖRA NÅT.Blir svaret.

Dumpa hela högen på en öde ö så dom får veta  hur det är att överleva och göra rätt för sig.
Sprid ut dom på olika ställen, träskmarker och öde savanner, grisfarmar och liknande.
Sätt dom i jobb, där det inte finns varken tv, telefon eller internet.
Låt dom fatta att livet är mer än bara sitta och vara snygg.

Lillan på dåligt humör tack vare korkad praktikant som har ca 2 hjärnceller, varav den ena hoppar på kryckor!!!

Kommentarer
Postat av: Ägarn

Hoppas att hon inte läser din blogg.För då får ni skrapa upp henne från golvet efter din tillplattning.



Ägarn

2009-01-27 @ 19:32:14
Postat av: Ägarn

Lär mej aldrig det syns inte om jag skratta framför skärmen om man inte skriver det också.



Ägarn

2009-01-28 @ 00:14:12
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Haha ingen risk att hon läser den, jag är ju inte i hennes ålder och tillräckligt häftig.

Gamla tanter i 32 års åldern är inget att läsa om. ;)



Hon är inte intresserad av nånting såvida det inte handlar om sex, killar, kläder och henne.



Och jag är en elak jäkel, men jag är duktig på det. ^^

2009-01-28 @ 12:26:59
URL: http://www.freewebs.com/lilltrollet/
Postat av: Ägarn

Jag säger bara wooaw respekt.



Ägarn

2009-01-28 @ 12:31:53
Postat av: IKA

WORD!

Tycker presajs som du, dagens ungdom - sicket jävla skämt... De hade inte överlevt när en annan va tonåring!

2009-01-30 @ 15:27:22
URL: http://www.freewebs.com/ikasruta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0