Jag känner mig så dutti

Jag började morgonen med att äta lite frukost, sen kom Anna på besök.
Goare tjej får man leta efter, hon har humör som få, och det tar länge för henne att tina upp.
Men när man väl lärt känna henne då är hon störtmysig.
Hon var hungrig så vi gick ner på bageriet för att köpa lite bröd, vad kommer jag till jobbet med om inte en tårta.
Bagerimästaren vågar inget annat än ge mig en tårta eller ett par bakelser ibland som är gårdagens, och ska slängas, är jag där då så får jag nåt gott.
Han hade en näradöden upplevelse ena dan då han slängde en hel plåt med prinsessbakelser mitt framför näsan på mig.
Så jag fick en tårta, min favorit dessutom, att smaska på tillsammans med Anna.

Sen under eftermiddagen fick jag nog av bildredigering, så jag stängde av datorn och kopplade ur alla sladdarna.
Nu tror ni säkert att jag fick ett bryt och tänkte göra något galet med datorn, typ slänga den i buskarna utanför dörren eller nåt.

Men nej, jag satte i ett ljudkort alldeles själv och fick tillbaka alla sladdar och pryttlar.
Kopplar på strömmen och det FUNKADE!!!

Gissa om jag var förvånad, det brukar aldrig gå så smidigt.

Min dag har varit rätt bra, ända tills promenaden, då var det snöstorm med blötsnö och små iskristaller som försökte sabba synen för en.
Damn vad ont det gör att få små små isbitar som ska föreställa snö i ögonen i vindhastighet snabb.

Jädra snöstormen Sture att drabba Mellersta Norrland!!!

Ja jag älskar verkligen den här smileyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0