No turning back!

Så var det bestämt!
Den 8 Februari kommer Leona in i familjen.
Jag har tydligen gått och skaffat mig en hund, som pappa får betala och hjälpa till med.

Det underbara är att det är en tik, våran hane som vi har nu, han är ett egensinnigt litet troll med så mycket egen vilja.
En tik är mer följsam och lättare att ha lös och lyssnar bättre.

Jag älskar verkligen Repro, han är en sån härlig personlighet och han har rubbat av sig på Lillan.
Så hon är också en riktig pajas, vilket jag hoppas den lilla Leona också kommer att bli.
Hon ska få växa upp och utveckla sin personlighet och ta åt sig av våra hundars hyss och egenskaper.

Det har äntligen sjunkit in nu, jag hyperventilerade nästan igår kväll.
Jag var inte ens säker på om pappa hade förstått att jag sagt ja till en hund.

Men den här hunden kommer jag att uppfostra, pappa har allt gratis, det har inte jag.
Så den här gången ska jag ha lydnad på hundskrället som jag vill.
Repro gör ju lite som han vill med minstingen i familjen.
Han är ju pappas hund i grunden, så han lyssnar ju mest på honom.

Så Leona kommer att bli min, vilket han vill eller inte.

Ska försöka låta bli att drömma om att jag är hos uppfödarna och rusar omkring och försöker hålla ordning på valparna i natt.
Det var jäkligt jobbigt må jag säga, dom var väldigt ostyrlig sprang åt alla håll och kanter och jäklade smed mig.
Jag hade fullt sjå med att vara barnvakt tydligen, åt små ligisterna.
Men nu är jag lugn så jag sover förhoppningsvis bättre i natt.
Trodde jag ja, jag som redan har sömnsvårigheter, ha!

Jag inser ju att det kommer bli liiite sömn det närmaste året.
Så jag får väl börja anpassa mig nu, skippa öronpropparna och börja vänja mig vid ljud när jag sover, så jag har koll på valpen.

Jag kommer inte få sova någonsin känns det som.
Grinmonstret anfaller.

Jag ger upp och anpassar mig så gott det går.
Men monstret får lära sig att sova länge på helgerna så det så.




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grattis till det kommande lilla underverket..hihi. Jag är iallfall inte avundsjuk..bläää för att ha valp i huset. ;-) Kram på dig och var rädd om sömnen fram till bäääbis kommer.

/Jeanette

2009-01-11 @ 14:36:34
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0