Vinterns vackraste

Om det nu måste vara vinter, så ska det vara så här hela tiden.
Fast inte riktigt så kallt då, 16-18 grader minus är liite för kallt,
-5 duger alldeles utmärkt.
Det håller snön på plats.




Frostig vass på en frusen sjö.
Så vackert, men jag gillar inte vintern, näpp, skulle inte gråta om det vore sommar året om.


Idag på promenaden var det två ungar som sköt raketer som tjuter, vovven flippade ur och ville hem, men jag sa i lugn ton, "följ Gabbi, gå till Gabbi"
Problemet var att hon blev taggad av det tror jag, för hon började gå igång och skulle dit till raketerna och "döda" dom.
Repro blev då lite förvirrad, för han kom av sig lite, han slutade nästan dra när Gabbi blev uppspelt.
Han drog inte hemåt, han drog framåt.
Han var lite skakis en stund för det var inte en gång dom sköt, utan säkert 7 raketer med lite mellanrum.
Camilla flippade ur och vrålade åt dom, precis som jag ville göra.
Jag har ju hotat att slita huvudet av ungar förr , till och med fått en unge att kissa på sig av skräck.
Men den här gången var jag lugnet själv för min hunds skull.
Jag brydde mig inte om dom, och han slppte det snabbare än jag trott. Och vi gick en lång promenad och han var bara lite stressad men han busade med mig lite till och med.

Så glad att det gick bra.
Jag älskar verkligen min knäppa lilla vovve.

Men det skulle vara kul med en liten tjej, en liten Leona kanske.
Kvinnlig variant av Leo, eftersom både pappa och jag är lejon.
Så nu smörjer jag pappa, knuffar han i den riktningen.
Men vi får se, måste ju bestämma oss snart så inte uppfödarna går och tror att han ska ha en och så säger dom ifrån till nån och i slutänden sägar han nej.
Då åker han på moppo.

Måste ju erkänna att jag blev lite inspirerad av en viss Indian till att lägga in mina vassbilder.
Man måste ju visa sina alster.

Sitter just och lyssnar på min nya favoritkanal.
Rock och bara rock, från alla tider.
107,8 om jag inte tar helt fel. Det är ju så nytt.

*myser*

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Först o främst.. vad fin bloggen har blivit efter stylingen. =)



För det andra.. klart man ska visa sina alster..mina är inte ens i närheten av dina (av förklarliga skäl..hihi) men det är kul att visa upp vad man tar för bilder.



Mys så gott



Kram



Jeanette/ indianskan

2009-01-05 @ 22:38:36
URL: http://mormorsigrids.blogspot.com/
Postat av: Huge fan!

Me like styling, styling good!



Älskar dina bilder, fan va du är bra!



U and me babe, i love nya rock kanalen på radio..



ROCK ON!

2009-01-05 @ 23:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0