Det brinner!!!

Jag skojar inte! Shocked

Brandlarmet gick för en stund sen, branddörren smackade igen med en smäll och sen började ringandet.
Jag gick ut och kände på dörren och gläntade på den, ingen rök eller eld.
Gick in igen, granntjejen ringde på och vi gick iväg genom korridoren till nästa, ingen rök eller eld där heller.

Huset är väldigt långt, från A till G, 7 portar och en lååång korridor genom hela huset med branddörrar.

Jag talade om för tjejen att folk är korkad och röker ibland i korridorerna och då går larmet.
Hon gick in och ringde 112 för att höra efter om nån ringt.
Jag gick nyss ut och konstaterar att det är ambulans, polis och brandkår i början på huset! Shocked

Det var inget falskt alarm.
Vet inte vad som hänt, men det luktar lite rök och dom pysslar om nån längre bort, vill inte ta med hundarna dit och vara nyfiken.

Fick just uppdatering, det var torrkokning och en person har förts till sjukhus.
Hur ska man kunna somna nu då, lite uppjagad och redo att springa ut med hundarna som man blev. Tog ut dom ändå, fler var ute och vankade utanför huset.
Tur det inte var allvarligare än så, otäckt, speciellt vid den här tiden på kvällen. Man blir lite nojjig över att man sover hårt och inte hör det, jag tror inte det hörs längre upp i trappen, för det var nästan ingen som reagerade över att brandlarmet gick.

Det var kvällens nyheter från mig.
Sov gott!
                                                                                                          

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hej Snygging!!!!!!

Ville bara säga Glad Midsommar!!!!

Puss på dig.



P.S Kommer och hjälper dig snart med datorn, nu har jag semester och styr mina egna dagar!!!

2009-06-19 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0