Rolig hund

Jag har lånat ut lillfisen till min morbror, och han tycker hon är underbar.
Får se om vi får igen henne!


Hon är rätt charmig.

Vi tillbringade förra helgen ett par dar i hans stuga.
Men pappa var hemma hos sin lilla general och då fick han ha Repro hos sig.
Det är inte lätt att vara Lilla Fridolf, att inte få göra som man vill vid 55 års ålder, utan bli styrd av en snorunge på 23.
Men det är som man väljer själv det.
Man kan ju faktiskt ringa polisen och säga att man blir trackasserad och be om besöksförbud om inget annat funkar att bli av med henne och man inte får vara ifred.


Vi hade så kul i stugan, och lillfisen älskade det stället.
Att få vara ute hela dagarna och bara busa och bada i ån med Ragge.
Tjohooo!

I går ringde min morbror och frågade om han fick låna lillfisen i några dar.

Han och Ragge tyckte det var tråkigt utan henne.
Så nu ska vi åka dit till helgen och vara där jag och mamma och Repro, vi tar väl med oss fisen hem på söndag.
Jag går nog och funderar på hur jag ska lyckas fixa Ragge och Repro själv.
Morbror min har ingen riktig auktoritet över sin hund, det är ju första hunden han äger.
Och min hund blir lite kaxig när det är matte som är med och bestämmer.
Jag har packat stora väskan med bandage, blodstillande vadd, smärtstillande, alsolösning mm mm mm.

Hoppas det blir bra och jag kan slappna av lite ialla fall.
Det skulle bli väldigt varmt och soligt ialla fall.


Pratade med min morbror just precis och han talade om att lillfisen hade varit så duktig, hon hade hjälpt till att rensa nere vid ån.
Det låg en hel samling med pinnar och skräp på kanten som hon släpat upp ur ån, medans han röjt undan höggräset.
Hon älskar ju att bada den lilla token, så hon hade väl superskoj med att plocka upp sjunkna pinnar från botten hon.
Gullungen, 6 månader är den lilla tokstollen och har redan så mycket hyss för sig.


Ses när jag har uppdaterat bildsidorna.
Har lite över 100 bilder att beskära och fixa ramar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0