Sommar!

Det är 25 grader varmt i mitt sovrum, klockan är 20:46.
Och jag har säkert lika varmt i vardagsrummet där jag sitter och slöar.
Problemet är: jag tycker det är lite kyligt!


Alla andra håller på att dö av värmeslag under dagarna i värmen och solens gassande strålar.
Jag njuter och suger åt mig värmen och ljuset.

Ni får ju faktiskt tänka på att det är ca 20 såna här dagar MAX per år, med strålande sol, klarblå molnfri himmel och över 25 strecket på termometern.
Resten av tiden är det kallt, regningt, mulet, eller SNÖ vilket jag med nöje skulle slippa.
Jag bor nog på fel breddgrad, jag klarar inte av kyla.

Hade jag inte varit så hemmabunden och vill vara nära min släkt och familj, ja då hade jag nog bott nånstans där det är soligt och över 25 grader varje dag.

Nu får jag nöja mig med dessa få tillfällen.

Njut av livet medans ni kan, ta vara på solen ni som inte lider, den är så sällan på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0