Jag har tråkigt

Vaknade tidigt, hunden kräktes i sängen.
Jippi!
Gav henne mat, ut och kissa, in och hoppa i sängen igen.
Halvsov i en timme ungefär.
sen kvart över sex var det dax för damp igen, då var vovva pigg.

Jag ringde pappa vid kvart i sju, och fick skjuts en stund senare.
Hämtade upp barna som skulle till dagis, pappa har ju en extrafamilj som adopterat honom som extrapappa.
Och när bilen blev skrot i olycka får han ställa upp och skjutsa dom till skola och dagis.

Problemet var att idag skulle några fler med i bilen.
Så vi packade in:
2 småbarn 2-4 år
2 lite äldre barn 7-13 år
2 vuxna
pappa och jag
2 hundar
i bilen, tur vi har kombi, för jag fick åka i skuffen!


Vi var 10 stycken i bilen, tur vi bara skulle en liten bit med barnen.
En av tjejerna var så avundsjuk för att jag fick sitta med vovvarna längst bak i bilen.


Jaha, fredagen den trettonde är det också.
Det skiter jag i!
Har alltid gått omkring och tänkt otursdag, men i dag skiter jag fullständigt i vilken dag det är.


Frukosten bestod idag av en glasstrut med hallonsylt och vanilj, och en kopp kaffe utan socker.
Man är ju helt senil, var på affären men kommer varken ihåg saft eller sockerbitar.


Och humöret är under golvet just nu, uttråkad som fan och ber nån mig göra nåt så fräser jag ändå, vill vara ifred.
Snubblar på gallergrinden med stortofflerna hela tiden och flippar ur och skriker och svär.
Skitskitskit!
Vill göra nåt kreativt med skitungen men hon sover naturligtvis just nu bara för att det är lugnt och jag har tråkigt.
Vill ha Fredagkväll nu så jag kan få sitta i lugn och ro och bara jäsa framför tv:n och vräka i mig godis och chips.
Fufan, jag får inte sitta och sippa vitt vin ens, jag knaprar ju antihistamintabletter just nu, antar att det inte är så nyttigt med alkohol då.

Längtar tills på Söndag, då kan jag börja härja med sängen som ska bli soffa i vardagsrummet.
Som det är nu står det tre ton möbler i mitt förråd och min sängstomme är längst in, men på söndag ska allt ut.


Jaja, ha det bra alla galningar som har slösat bort några minuter av erat liv med att läsa om mitt tråkiga liv.



Kommentarer
Postat av: Ägarn

Sitter på jobbet och läser om ditt tråkiga liv så det är ingen större uppoffring.sitter o väntar på klockan slutar om en halvtimme.



ha det.

2009-03-17 @ 14:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0