Vem smittade mig

med latmasken Sture?

Jag är för seg och slö för att orka engagera mig i bloggar och sånt.
På dagarna har jag inte tid att sitta här och skriva.
Jag har fullt upp med att dirigera folk i rätt riktning och ordning, hålla reda på två hundar varav den ena är fem månader, svara i telefonen, redigera bilder, fixa reklam osv osv...

När jag sen kommer hem efter en sån dag med en promenad på runt 6 km efter jobbet, då är jag trött!!!


Men, jag har hunnit med rätt mycket sen sist.
Det har varit hundutställning med lillfisen, den gick jättebra, så nöjd med resultatet.

Vi har hunnit med att kolla på valpar högt och lågt åt min "adoptivsyster" A, hon är så sugen på hund.
Men lite velig och vet inte vad hon vill, ingen ras som hon siktat in sig på, kikar på knasiga blandraser som får mig att skrika högt.
Hon bryr sig inte hur dom är, huvudsaken dom är söta, men sen att hon aldrig kommer kunna ha den lös pga jaktinstinkt eller att den är en skällande hundras som verkligen inte tänker vara tyst hur mycket du än försöker...


Vi har varit ute i Klingsta och levt rövare med fyra galningar, det var min äldsta hund, yngsta busen, halvsyster till min yngsta och mamman till dessa galningar och tillika systrar.
Dom var så skitiga, lera från tassar till öron, men roligt hade dom.

Sen har jag hunnit med en resa till Åland med mormor och vännina, det var jätteskoj.
På hemresan såg jag gröna får i Gävle!!!

Mormor såg gröna tefat som förmodligen skulle hämta de gröna fåren när vi for genom de djupa skogarna.

Nu lunkar eller springer livet på som vanligt, ingen rast och ingen ro!

Återkommer med bilder på lite blandade grejer när jag hunnit hämta andan.

Cya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0