Söndag

Grattis mamma på födelsedagen!


Idag hade vi besök av mormor och morbror, mamma fyller år så vi skulle äta smörgåstårta.
Uäk!
Alla tycker att jag är konstig som inte gillar smörgåstårta, ok då är jag väl det då.


Det har varit ca 19 grader idag, men som vanligt ute vid kusten blåser det is vindar.
Efter ett samtal till Klingsta råkade det bli så att för tredje gången den här veckan åkte vi ut dit och njöt av den riktiga värmen på en promenad.
Hundarna är så trötta och nöjda när vi kommer hem.
Jag med, lantluften gör mig däckad.


Men kolla in varför vi åker iväg så ofta vi kan.


Kvällen består av slappa framför tv:n en stund sen ränna till tvättstugan och hoppas på att Lillfisen inte får för sig att hitta på hyss.
Varje gång jag går iväg undrar jag om hon kommer vara lugn eller ställa till med något, och varje gång har hon legat eller suttit i hallen och väntat.
Så dutti!
Fast hon har ju visserligen sällskap av Repro, men det brukar inte spela nån roll, hon kan hitta på hyss ändå.

Jag var ut med tokena en stund kl 20:00 och det är 17 grader nästan och helt vindstilla.
Det är det här jag längtat efter sen förra sommaren, det här är livet.


Jag tog en bild på knasbollarna, och hittade nåt konstigt program som jag testade.
Man kunde ändra färger eller ljusstyrka och allt möjligt.
Måste ju prova.


Dom är bra söta!

Livet är väl som vanligt, pappa är helt under skon på djkhngöhtörth.
Får inte säga eller göra vad han vill utan springer omkring och daltar och mjäkar med eländet.
Han börjar nog bli stressad igen av att behöva skärpa sig hela tiden för nu är han grinig hela tiden igen.
Han måste ju vara på helspänn så han inte säger eller gör nåt som får öghögägäflg att flippa ur och sura ihop igen.
Det tar på krafterna att fjanta omkring och ändra sig helt för nån annan.

Men är man totalt puckad och vill leva så så får han ta skiten också, även att jag blir grinig på honom för att han är så jävla korkad.

Nu ser vi fram emot sommaren och värmen.
Först ska vi ta oss igenom midsommar och se hur det går när ägähgäghäg inte får 100% uppmärksamhet, vad sker då?
Grin och gnäll och gap och skrik eller biter fanskapet ihop och inser att allt inte kretsar kring henne?
Jag tror och hoppas av hela mitt hjärta på grin gap och skrik, så det kan få ett slut en gång för alla.

Ha en trevlig vecka nu.



Kommentarer
Postat av: Fia

Ha en trevlig vecka själv :)

2009-05-26 @ 14:33:14
Postat av: Suzz

Sommar e göööööööött!



Titta bara i Tinget ;) Din svikare ;) fniss

2009-05-26 @ 21:10:36
Postat av: Ägarn

Ja det är fint i klingsta eller i hela området tillbringade många sommrar i sunne utanför Härnösand hos min mormor och morfar när jag var liten.

2009-05-29 @ 22:44:45
Postat av: Anne-Marie/Lillan

Livet är underbart när man får helg och vara på landet.

Solen skiner mycket mer där, vindarna är varmare, och gräset grönare. ;D

2009-05-30 @ 21:56:47
URL: http://s0me0ne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0